Alstublieft, uw gratis whitepaper: ‘Corona-proof kantoor’

Wij hebben in de afgelopen weken veel vragen ontvangen van onze opdrachtgevers over het corona-proof maken van het kantoor. Welke maatregelen moeten we treffen? Hoe communiceer ik de wijzigingen naar mijn collega’s? Om die vragen te beantwoorden, hebben wij een whitepaper geschreven over het corona-proof kantoor. Daarin dragen we op basis van de richtlijnen van de overheid een aantal oplossingen aan om een veilige werkomgeving te creëren.

U kunt het whitepaper gratis downloaden. 

Wat is er nodig voor een corona-proof kantoor?

In het whitepaper ‘Corona-proof kantoor’ dragen we allerlei mogelijke oplossingen aan om uw kantoor corona-proof te maken. Daarbij besteden we specifiek aandacht aan de verkeersruimtes, trappen en liften en ruimtes waarin veel mensen samenkomen, zoals het bedrijfsrestaurant. In het whitepaper vindt u ook een voorbeeldplattegrond van een kantooromgeving en de concrete aanpassingen die in deze omgeving nodig zouden zijn.

Wat leest u in dit whitepaper?

Het whitepaper ‘Corona-proof kantoor’ geeft u onder andere antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe maakt u het op kantoor mogelijk om overal 1,5 meter afstand te houden?
  • Welke maatregelen kunt u treffen voor een coronaproof kantoor? 
  • Welke concrete stappen zijn nodig om de aanpassingen te realiseren?
  • Hoe kunt u medewerkers goed informeren over de aanpassingen? 
  • Welke afspraken met medewerkers zijn nodig om alles in goede banen te leiden?
  • Wat zijn belangrijke algemene maatregelen om drukte te voorkomen?
  • Welke hygiënemaatregelen kunt u treffen op kantoor?
  • Welke maatregelen zijn nodig om het gebruik van de trap en liften veilig te houden?
Download het whitepaper

Uw kantoor coronaproof maken? Solved helpt!

Bent u benieuwd welke aanpassingen nodig zijn om uw kantoor corona-proof te maken? Uiteraard maken wij graag een volledige gebouwscan voor u, waarbij we per verdieping de maatregelen weergeven. Onderdeel van de volledige gebouwscan is ook een mobiliteitsanalyse in het gebouw. Oftewel: hoe kunnen uw medewerkers en bezoekers zich veilig door het gebouw bewegen?

Bij Solved kunnen we overigens niet alleen de benodigde aanpassingen vaststellen. We hebben ook een eigen team van projectmanagers die de aanpassingen op korte termijn in uw gebouw kunnen realiseren.

Heeft u vragen of interesse in een volledige gebouwscan, neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

Thuiswerken of werken op kantoor?

We zien dat het bij veel klanten een dilemma is op het moment dat de coronacijfers het toelaten om weer deels naar kantoor te gaan. Wie mag weer naar kantoor komen? En welke afspraken maken jullie daarover?

Zeker na maanden van thuiswerken zien we dat zowel werkgevers als -nemers er behoefte aan hebben om weer naar kantoor te gaan. Het vraagt alleen wel om de nodige aanpassingen om uw kantoor klaar te maken voor corona-proof werken. Zo moeten medewerkers 1,5 meter afstand van elkaar houden, moet u iets verzinnen voor de doorstroomplekken en zijn er duidelijke afspraken nodig over wat wel en niet kan.

Ons whitepaper is bedoeld om u hierbij op weg te helpen met praktische tips, voorbeelden en checklists. Zo heeft u alles in handen om uw kantoor goed uit te rusten voor coronaproof werken.

Download het whitepaper

Waar moet u zoal op letten?

In het whitepaper gaan we uitgebreid in op alle aandachtspunten om een corona-proof kantoor te realiseren. Maar hieronder zullen we alvast een aantal praktische tips benoemen die u zelf kunt doorvoeren.

Werken met anderhalve meter afstand

Voorlopig is 1,5 meter afstand houden van elkaar een van de basisregels. U kunt uw kantoor zo inrichten dat dit medewerkers stimuleert om die afstand aan te houden. Maar hoe precies? Kijk bijvoorbeeld welke plekken u kunt afschermen, stimuleer traplopen in plaats van het nemen van de lift, laat medewerkers waar mogelijk op de fiets in plaats van met de auto komen en zorg voor de juiste begeleiding in ruimtes waar veel mensen samenkomen.

Hygiëne

Ook hygiënemaatregelen zijn belangrijk om verspreiding van corona op het werk te voorkomen. Hiervoor kunt u uiteraard hygiënepalen installeren waarmee medewerkers hun handen kunnen desinfecteren. Verder is het zinvol om medewerkers een vast bureau te geven en zijn er diverse kleine maatregelen mogelijk, zoals gebruikt bestek altijd in de vaatwasser afwassen.

Liften en trappen

De gezamenlijke liften en trappen zijn in het bijzonder plaatsen waar afstand houden vaak lastig is en waar veel mensen samenkomen. U doet er daarom goed aan over een slim beleid voor deze ruimten na te denken. Hiervoor kunt u bijvoorbeeld denken aan:

  • Stimuleer het gebruik van de trap waar mogelijk om drukte in de liften te voorkomen.
  • Laat elke lift enkel naar bepaalde verdiepingen gaan, zodat medewerkers in een specifieke rij kunnen wachten.
  • Geef op de vloeren in de lift aan waar mensen in de lift kunnen staan op afstand van elkaar.
  • Wijs sommige trappen aan voor enkel verkeer dat naar boven gaat en sommige trappen voor enkel verkeer dat naar beneden gaat om te voorkomen dat mensen elkaar passeren.

Waar kan Solved u bij helpen?

Heeft u na het lezen van dit whitepaper vragen over het realiseren van uw coronaproof kantoor? Bij Solved zijn we sinds 2007 gespecialiseerd in commercieel en strategisch advies aan uitsluitend gebruikers van bedrijfsvastgoed (huurders). Ook u kunnen we optimale ondersteuning bieden bij uw huisvestingsvraagstukken. Daarbij combineren wij drie expertises: workplace consultancy, makelaardij en projectmanagement.

Onze workplace consultants helpen u graag bij het opstellen van een programma van eisen voor uw nieuwe coronaproof werkomgeving. Inclusief een werkplekconcept waarmee uw medewerkers veilig én met plezier kunnen blijven werken op kantoor.
Wij wensen u veel sterkte,

Olivier van Gool