Projectmanagement voor kantoor verbouwen of bedrijf verhuizen

Uw kantoor verbouwen of bedrijf verhuizen heeft veel voeten in de aarde. De juiste architect kiezen, een betrouwbare aannemer vinden, tekeningen beoordelen, kijken of alles technisch klopt, etc. Alles zelf in goede banen leiden naast uw dagelijkse werk geeft nogal wat stress en gedoe. Laat daarom het managen van uw verbouwing over aan de professionals van Solved. Wij kunnen de volledige verbouwing voor u regelen. Van tekentafel tot oplevering. Zonder verborgen agenda’s waken wij over uw wensen, planning en budget.

Vrijblijvend kennismaking
Projectmanagement, design&build
Hoe laat u uw werkplekinrichting aansluiten op de manier van werken? Solved verzorgt uw huisvestingsadvies. 100% onafhankelijk. Heldere communicatie.

De onafhankelijke projectmanager die naast u staat

Vanuit ons projectmanagement kunnen wij voor u een vlotte en voorspoedige verbouwing verzorgen. En dat met dezelfde visie als onze makelaardij: wij staan enkel aan de kant van u als huurder of gebruiker van een pand. We hebben geen banden met (meubel)leveranciers en andere toeleveranciers. Daarom hebben wij er geen baat bij om bij één bepaalde leverancier producten af te nemen; we gaan op zoek naar leveranciers die specifiek bij uw doelen passen en gunstige voorwaarden en prijzen bieden. We staan daarmee voor transparant en eerlijk advies. Zonder belangenverstrengeling.

Meer over Solved

“Onze projectmanagers zijn de regisseurs van het proces. Daarbij regelen we alles voor u. Van de architect keuze tot de oplevering.”

Uw kantoor verbouwen van begin tot eind

Ons gedreven en ervaren projectteam regisseert de verbouwing van tekentafel tot oplevering. Altijd perfect op uw organisatie en budget afgestemd. We helpen bij het selecteren van een passende architect. Adviseren bij het ontwerp. Werken de plannen technisch uit. Ramen de bouwkosten. Beoordelen offertes. Managen de aanbesteding van het project en maken een strakke planning. Vragen de benodigde vergunningen aan. En we kunnen zelfs de verhuizing begeleiden.

Hierbij werken we volgens de Solved way of working. Wij werken vanuit drie business lines en hebben die geïntegreerd: workplace consultancy, bedrijfsmakelaardij en projectmanagement. Daardoor kunnen we bij uw project elk van die expertises laten samenkomen om u zo goed mogelijk te helpen en uw doelen voorop te zetten. Afhankelijk van uw vraagstuk, neemt een projectmanager, workplace consultant of makelaar het voortouw. Maar altijd met oog voor het geheel.

Omdat iedere opdracht anders is, kijken wij vooraf kritisch naar het juiste team. Dit geldt voor de adviseur(s) van Solved, maar uiteraard ook voor eventuele partners die wij betrekken in een traject.

Onze klanten

Vanwege onze unieke propositie hebben al veel gerenommeerde organisaties voor Solved gekozen als hun onafhankelijke huisvestingsadviseur. We zijn er trots op dat onze lijst met tevreden opdrachtgevers gestaag groeit.

Zo hebben we eerder naar volle tevredenheid passende huisvesting gerealiseerd voor:

Waarom kiezen voor Solved?

Huisvesting is een essentieel onderdeel van uw bedrijfsvoering. Mensen moeten er productief én prettig kunnen werken. Het kantoor moet voldoen aan de moderne eisen en Arbowetgeving. En het moet aansluiten op de huidige ontwikkelingen binnen uw organisatie en anticiperen op toekomstplannen. Hoe u dat voor elkaar krijgt? Solved regisseert, registreert en stuurt dat proces. U heeft daarbij altijd het laatste woord.

Wij waken over uw budget

Dit budget heeft u niet voor niets vastgesteld, dus hier houden we ons strak aan. We zetten ons ervoor in om bij alle partijen de scherpst mogelijke prijzen te behalen. En dat zonder concessies te doen aan uw eisen, kwaliteit en snelheid.

Wij zijn transparant

Bij ons draait alles om vertrouwen. We verdienen niet aan de partijen die we inschakelen. Daardoor kunnen we de professionals kiezen die voor uw project het meest geschikt zijn. Dat betekent: écht onafhankelijk advies.

We spreken de juiste taal

Architecten, aannemers en installateurs hebben elk hun eigen jargon en wetten. Solved spreekt de taal van alle specialisten bij uw verbouwing. Daardoor kunnen we het project volledig begeleiden en snel schakelen.

Wij maken tijdig afspraken

Een goede timing is essentieel. Daarom maken onze projectmanagers tijdig afspraken met uw verhuurder of beheerder om de werkzaamheden af te stemmen. Dat voorkomt extra werk en dubbele kosten.

Wij hebben een groot netwerk

We betrekken er graag de juiste professionals bij. Van architecten tot interieurbouwers en groenleveranciers. Met een groot netwerk vinden we altijd een passende partij die goede kwaliteit kan leveren.

We stellen uw doel centraal

Uw nieuwe pand moet niet zomaar een mooi pand zijn. Het moet aansluiten op uw doelen. Daarom stellen we kritische vragen en nemen we de antwoorden daarop mee in het ontwerp. Zo zorgen we voor een pand dat past.

Aandacht voor duurzaamheid

Heeft u duurzaamheidswensen voor uw nieuwe of huidige pand? Die nemen wij graag mee. Als ‘BREEAM-NL In-Use’-adviseur kunnen we u hier deskundig advies over geven. BREEAM staat voor Building Research Establishment Environmental Assessment Method. Dit is een instrument waarmee we de duurzaamheidprestaties van een gebouw monitoren.

Maar we kijken verder dan dat: duurzaamheid zit in meer dan alleen het behalen van een certificaat. Duurzaamheid gaat ook over mentaliteit en gedrag en over de inrichting die het gedrag van medewerkers kan beïnvloeden. Wij kijken dan ook naar het totaalplaatje en brengen samen met u een prioritering aan. Vindt u bijvoorbeeld vooral de energiezuinigheid van het pand belangrijk? Of ook de CO2-uitstoot die het vervoer naar het werk met zich meebrengt? En wat past qua verduurzaming binnen uw budget? Daarin denken wij met u mee.

Vrijblijvend kennismaken

Hoe gaan wij te werk?

We beginnen altijd met een doel als we uw kantoor verbouwen. Wat wilt u bereiken met uw verbouwde pand? Minder kosten? Een betere samenwerking? Meer hybride samenwerken? We maken samen in een kick-off helder waar uw organisatie naartoe wil groeien.

Daarna gaan we in 10 stappen richting uw ideale kantoorpand:

  • 1. Selectie architect

  • 2. Budget bepalen

  • 3. Planning

  • 4. Ontwerp

  • 5. Tender

  • 6. (Ver)bouw

  • 7. Meubilair & IT

  • 8. Oplevering

  • 9. Verhuizing

  • 10. Terugbouwverplichting oude kantoor

Solved, huisvestingsadviseur alleen voor de huurder.

De Thuiswerkfactor

We kunnen u ook advies geven over uw kantoor na COVID-19. De coronacrisis heeft veel bedrijven laten zien dat thuiswerken mogelijk is. Het ligt dan ook voor de hand om medewerkers ook na corona deels vanuit huis te laten werken. Om te ontdekken welke impact thuiswerken heeft op uw kantoor, hebben wij de Thuiswerkfactor ontwikkeld.

Door de Thuiswerkfactor voor uw kantoor in te zetten, gaat u ontdekken wie wanneer en waarom straks naar kantoor komen en welke werkzaamheden ze daar uitvoeren. Die uitkomsten kunnen we vertalen naar een bezettingsgraad en werkplekconcept, waarmee we concreet aan de slag kunnen. Deze tool geeft u bovendien een goed beeld van de benchmark, aangezien hij eerder door meer dan 8.000 respondenten is ingevuld.

Meer weten?

Gaat u verhuizen met uw bedrijf? Of gaat u uw kantoor verbouwen? Solved verzorgt graag het projectmanagement voor u. In een eerste kennismaking informeren we u graag over de mogelijkheden. 

Neem contact op via het formulier of bel of mail ons via info@solved.nl of via 020 – 670 80 90.