Huisvesting als middel om betrokkenheid te vergroten

Als je gezond bent en je voelt je gelukkig, dan zit je lekker in je vel. Daar hoef je geen onderzoek voor te doen. Wie zich lekker voelt presteert goed. En dat willen niet alleen de medewerkers zelf, dat willen ook de werkgevers. Die werkgever doet niets liever dan het de medewerker naar de zin te maken. Daar worden soms wel wat ingewikkelde woorden voor gebruikt, zoals bijvoorbeeld ‘engagement’. Kun je als werkgever het engagement onder je medewerkers vergroten dan ben je spekkoper. Verkoopgerichte organisaties kunnen dan bijvoorbeeld wel dertig procent meer ‘sales’ omzetten.

Bij een kleine start up is de betrokkenheid van de medewerkers van nature groot, maar bij grotere bedrijven kan dit een uitdaging zijn. De oplossing is om de kern en hart van de organisatie weer op te poetsen en dicht bij de medewerkers en klanten te brengen. Zo wordt ook een grote organisatie weer authentiek en aantrekkelijk. En huisvesting is een van de middelen die de authenciteit van een bedrijf meer zichtbaar kan maken waardoor medewerkers zich weer aangetrokken voelen om er te werken. Een voorbeeld uit de praktijk

We hebben het voorbeeld van een klant uit de financiële sector die veel werkt voor zorginstellingen. De werknemers (veelal slimme rekentijgers) hadden heel bewust gekozen om niet bij een ‘gewone’ financiële instelling te willen werken. De menselijke factor was voor de meeste werknemers belangrijker dan cijfertjes bij het kiezen van een werkgever. Maar die menselijke factor ontbrak in de huisvesting (lees: inrichting, cultuur, sfeer). Door op zoek te gaan naar een nieuwe locatie in een wijk met een gemengde werk- en woonfunctie enerzijds en door het gebouw toegankelijker en aantrekkelijker te maken anderzijds, kwam de sfeer weer terug. Zelfs buurtbewoners worden uitgenodigd om binnen te gaan voor een event of kop koffie. En zo worden mens, maatschappij en gebouw met elkaar verbonden. Er ontstaat niet alleen een maatschappelijke relevantie van het bedrijf, maar ook een gevoel van trots en betrokkenheid onder de medewerkers.

Meer weten hoe uw huisvesting kan helpen om de medewerkers engagement te vergroten? Neem dan contact op.

Wij vertellen u graag onze ervaringen.

Lees verder…

Douchen in bed

In deze blog geven wij u tips om de zoektocht naar u nieuwe zakelijke woning te vergemakkelijken.Een wat merkwaardige titel voor een blog, maar laat me het u uitleggen. In…
Lees verder

Is uw huurcontract nog up-to-date

Begin op tijd. Dat is het belangrijkste wat wij onze klanten willen meegeven. Een huurcontract heeft doorgaans een opzegtermijn van 12 maanden – en timing is essentieel voor de onderhandeling…
Lees verder